A pelenka piac egy egyre bővülő piac, még azokban az országokban is, ahol a születések száma csökken és a társadalom elöregedik. Így hát, a pelenka iparág mérsékelt és inkább radikális trendjei is kialakultak már bőven. A mindenféle hóbort nélkül is rengeteg típusú pelenka található a piacon: az eldobható pelenkák mellett az utóbbi időben egyre népszerűbbek a textil pelenkák, holott ez a fajta nem az olcsó pelenka típusok között foglal helyet.
Az őrült pelenka trendekben biztos élen jár például a Huggies limitált szériás farmerpelenkája, vagy a hasonlóan elszabadult Pampers pelenkacsaládja, amelyet Cynthia Rowley divattervező imprimatúráját hordozza. Létezhet-e ennél abszurdabb példa az esztelen fogyasztásra? Ha jobban belegondolunk, túl egyszerű azt a következtetést levonni, hogy a dizájner pelenkák a 2000-es évek dübörgő visszatérését jelzik. A Huggies farmerpelenkák hirdetése a 2010-es évek egyik klasszikusa, ami egy junior farmer pelenkát hordó tipegő magabiztosságát próbálja meg eladni nekünk, és valljuk be nem sikertelenül, a farmer pelenkát hordó tipegő miközben végig sétál az utcán mindenkit lenyűgöz, legyen szó kávézgató nőkről vagy Vespán guruló férfiakról. A paródiára hajazó reklámban egy valami, azonban teljesen komoly: mégpedig a reklámozott termék, ami csaknem kétszer annyiba kerül mint egy normál pelenka.
Rowley Pampers-vonala, egyenesebb indoklást kínál arra, hogy félretegyük a régi szokásainkat és többet fizessünk a legfinomabb dolgokért, amelyek miután az újszülött használta, ki is dobható a kukába. A Pampers hivatalos közleménye szerint: A pelenkakollekció, amely pasztell mintákban elérhető, beleértve a csíkokat és nyomtatott fodrokat, amelyek kifejezetten csecsemőknek és kisgyermekeknek szólnak, a tökéleteset párosítása a hasznosságnak és az esztétikának. Cynthia Rowley ehhez még hozzátette, hogy anyaként azt akarta, hogy más anyukáknak és apukáknak több választási lehetősége legyen életük minden részében – még a pelenkák tekintetében is. Ez az első ruhadarab, amelyet a babánk visel, ezért különlegesnek kell lennie.
Egy család életének talán egyik legszebb pillanata az első kis jövevény érkezése, és a csecsemők néhány igazán elbűvölő dologának egyike az, hogy közömbösek az identitáskivetítéssel és a státuszszimbólumokkal szemben, ezért érdemes végiggondolni, hogy mi akarunk-e azok lenni, akik a gyerekeket belenevelik ebbe az anyagias és néha roppant felszínes világba, ami oly sokszor körülvesz bennünket.