Az Apple telefonok minősége valamint a cég által nyújtott szolgáltatások jó hírűek és sokan akkor is a hivatalos szervizt választják, ha ez jelentős többlet költséggel jár számukra. Ez a választás ugyanakkor már nem feltétlenül a nagyobb szakértelem feltételezésén alapul, hanem azon a kényszeren, hogy a mobil ne veszítse el garanciáját. A hivatalos Apple szerviz munkatársai minden kétséget kizáróan értenek saját készülékeik megjavításához. Ehhez alapvetően protokollokat követnek, amitől nem térhetnek el. Továbbképzésüket az Apple saját vállalati oktatása keretében kapják meg. Munkájuk alapvetően garanciális készülékek javítására korlátozódik, piaci vetélytársuk nincs, így a cég által szabott feltételekhez kell alkalmazkodnia az ügyfeleknek.
Egy olyan márkafüggetlen iPhone szerviz esetében, mint például a Mobee mindez merőben máshogy néz ki. A technikusok sokfajta képzésen vesznek részt, évek tapasztalataival rendelkeznek különféle típusú mobiltelefonok javításában. Döntéseikben nem kötik őket céges belső szabályzatok, így legjobb tudásuk alapján dönthetnek a javítás mikéntjéről és a felhasznált alkatrészekről. Minden egyes nap és minden javítás során versenyben vannak vetélytársaikkal, így elemi érdekük, hogy a vásárló igényeinek kielégítésére fókuszáljanak. Tehát nem a vásárlótól várják el saját belső szabályzataikhoz való alkalmazkodást, hanem fordítva, ők keresik, miként tudnak úgy segíteni ügyfelüknek, hogy az számára a legkényelmesebb legyen. Ráadásul ez a szolgáltatás nem hogy feláras, hanem olcsóbb.
A címben feltett kérdésre a válasz könnyű: legalább akkora szakértelemmel rendelkeznek a márkafüggetlen Apple szervizben, mint a hivatalosban. Ugyanakkor a ügyfélközpontúak és nem márkaközpontúak, áraik kedvezőbbek. Ha az Apple saját rendszerén belül lehetne ilyen tartalmú szolgáltatást elérni, azt minden bizonnyal a szerviz Plus márkajelzéssel látnák el és feláras lehetőségként kínálnák.
A márkafüggetlen szervizben végzett javítás miatt a telefon általános garanciája elveszhet, de az általuk elvégzett beavatkozásért természetesen a műhelyek garanciát vállalnak. A gyakorlati kérdés általában az, hogy a hátralévő általános garancia hossza megéri-e azt a többletköltséget, amivel a hivatalos Apple szerviz dolgozik.